четвер, 18 січня 2018 р.

«Сім’я. Шанобливе ставлення до старших».


Тема: «Сім’я. Шанобливе ставлення до старших».
Мета: Розширити уявлення учнів про те, що таке сімя, про обов’язки в сімї; вчити раціональних прийомів виконання домашніх справ; прищеплювати шанобливе ставлення до себе й до оточуючих людей виховувати повагу до батьків, людяність, доброту, щирість у стосунках.
Обладнання: родовідне дерево сімї Конаєвих, малюнки, вірші складені про батьків.

Хід уроку

І Організаційний момент.
ІІ Актуалізація опорних знань.

1.Читання вірша Дмитра Білоуса

На світі білому єдине,
Як і Дніпрова течія,
Домашнє вогнище родинне,
Оселя наша і сім’я.
В щасливі і сумні години,
Куди б наш не стелився шлях,
Не згасне вогнище родинне
В людських запалене серцях.


2.Відповіді на запитання за змістом вірша

- Про що розповідається у вірші?
- Що таке сім’я? Хто входить до її складу? 

ІІІ Сприйняття знань

Розповідь учителя

На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про сім’ю. Сім’я – це найрідніші на світі люди, які один одного шанують і люблять. Народна мудрість говорить: «Три біди є у людини: смерть, старість і погані діти». Не можна минути старість, не відкупишся від смерті, вона невблаганна. Але від поганих дітей дім можна вберегти.

Сьогодні ми проведемо урок доброго ставлення до батьків, дорослих.

Щоб бути гідним її сином чи донькою, потрібно насамперед бути вдячною дитиною для своїх батьків, тому що все у світі починається з любові, з любові в родині.

— У кожного з вас були свої завдання, маленькі проекти.

І. Перша група збирала прислів’я.

(Діти зачитують прислів’я, які вони підготували заздалегідь )

ІІ. Літературне слово про батьків

— Готуючись до сьогоднішнього уроку, інша група дітей готувала вірші про батьків, членів родини. Деякі з них навіть склали чудові вірші. Давайте зараз їх послухаємо. Про найріднішу людину на землі матусю склав вірш

Дмитро Брайко.

Моя мама найгарненька,
Вона в мене золотенька,
Мама мене любить і завжди голубить.
Мамочко, матусю, я тебе люблю.
Мамочко, матусю, я тебе до себе сильно пригорну.

-Про сильного, сміливого, захисника всієї родини – татуся скаже Станіслав Гресь.

Я кожного шаную тата,
Хоч як їх скрізь багато,
Та лиш таким хотів би стати
Розумним, добри і завзятим
Як мій, рідненький тато!
Читання «Легенди про батька»

-Бабуся… Мама моєї мами… Як же люблять бабусі нас онуків. Свою любов, ніжність до бабусі хоче виразити Аліна Фощій, яка також склала ці чудові рядки сама.

-Хай поважні літа у моєї бабусі,
Та і досі вона щохвилини у русі,
То пече пиріжки, то кущі поливає
То мені книжечки про казкове читає.

-Діана Дмитрієва також дуже любить свою бабусю. Про неї вона хоче також сказати теплі слова:

Бабуся сива, мов квітуча вишня,
Моя бабуся – вишенька в саду
Мене ти знову зустрічати вийшла
І по стежині я до тебе йду.
Пробач, що я буваю неслухняна
Трапляється всіляке у житті.
Я знаю, що бабусенько кохана,
У тебе серце й руки золоті!

-Поряд з бабусею по життю крокує дідусь, який не менше нас любить, але якось по – іншому, по – чоловічому. Юлія Береза хоче нам розповісти про свого дідуся.

Мій дідусь колись весною,
Маленькі яблуньки садив.
Розрісся сад, умивсь росою
З плодами віти опустив.
Тепер дідусь погожим літом
У гості внуків вигляда
І яблуневим біли цвітом
Його сміється борода.

- У кожного в родині є братики, сестрички, яких ми також любимо.

Сергійко Савченко хоче розповісти про свою старшу сестричку.

Моя сестричка, ти моя кровинка
Моя найліпша подружка в житті.
У тебе серце, мов палка жаринка,
Яка бува печеться в самоті
Моя сестричка, ти в душі розрада
Невпинне світло і тепло моє.
Щиросердечно несказанно радий,
І вдячний Богу, що ти в мене є.

-Про всю свою родину бажає розказати нам Владислав Шмарко

Мама, тато, дід, бабуся –
Всіх назву, не помилюся
Старший братик і сестричка –
В нас сімейка невеличка
Не спиняйте, бо зіб’юся
Мама, тато, дід, бабуся
Старший брат, сестра і я –
Отака у нас сім’я.

III. Музична пауза

— А скільки пісень возвеличують батьків! І наступна група готувала пісні про тата, маму.

Слухання пісні «Татоньку, татусю» та «Там червона калина».

IV. Дослідження

— А ще діти проводили опитування учнів молодших класів. Хто назве найбільше ласкавих слів для своїх батьків? (Діти підбивають підсумки і визначають переможців).

V. Батьки — у творах та малюнках учнів

— Мама і тато — найважливіші люди в житті дитини, вони ваша опора і підтримка. І на сьогоднішній урок ви написали розповіді про своїх батьків та намалювали малюнки. Тож послухаймо, як про батьків написали і подивімося, як намалювали малюнки. (Діти прикріплюють малюнки на дошку і зачитують розповіді).

VI. Робота з картками.

VII. Презентація родовідного дерева сім’ї Вероніки Конаєвої.

VIII. Підсумок уроку

— Шановні діти! Кожного дня намагайтеся творити добрі справи, щоб батьки бачили і відчували вашу любов і повагу. В. Сухомлинський писав: «Берегти матір — значить піклуватися про чистоту джерела, з якого ти пив з першого свого подиху й питимеш до останнього подиху життя»…

— На цьому наш урок завершено, і я сподіваюсь, що ви завжди будете шанувати своїх батьків, любити їх, прислуховуватись до їх порад, адже батьки ніколи не побажають зла своїм дітям. А завершити наш урок хочу словами, які батьки завжди промовляють за нас з вами.

Бережи тебе, Матір Божа, в лісі, в полі і на шляху,
Хай молитва тобі поможе у годину оцю лиху.
Бережи тебе, Матір Божа, не від болю, а від біди.
Бережи тебе від пожежі, бережи тебе від води.

IX. Домашнє завдання




Немає коментарів:

Дописати коментар